Ceturdiena, 2024.gada 25.aprīlis
Vārda dienu svin: Līksma, Bārbala

Navigācija

SKOLAS JAUNUMI

Projekta „Attīstāmies ar STEAM” (“Let’s improve with STEAM”) nodarbības Portugālē
07.11.2021
Daugavpils Saskaņas pamatskola no  2018. gada 1. novembra līdz 2021.gada 31. oktobrim realizē ES mūžizglītības Erasmus + programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA2) stratēģisko skolu sadarbības partnerību projektu “Attīstāmies ar STEAM” (“Let’s improve with STEAM”).
Projekta Erasmus + programmas pamatdarbības  Nr.2 (KA2) stratēģisko skolu sadarbības partnerības projekta “Attīstāmies ar STEAM” (identifikācijas nr.2018-01-TR01-K229-058823_2 ) ietvaros no 2021.gada 24.oktobra līdz 28.oktobrim notika mācību nodarbības Portugālē.
Vizītes laikā notika pieredzes apmaiņas semināri, mācību nodarbības un ekskursijas, kas bija lietderīgas un inovatīvas.
Ceļš uz Portugāli nebija viegls, bet- pasakaini skaists. Lidojot lidmašīnā, mums pavērās pasakaini skati, kurus iepriekš nebijām redzējušas, piemēram, sala jūras vidū, mākoņi. Emocijas pastiprināja fakts, ka dažas no mums lidoja pirmo reizi dzīvē. Šīsdienas lielākā atziņa bija – “Ak, Dievs, cik skaista ir pasaule un cik dažādi ir cilvēki!”
Pirmā dienā Portugālē sākās, piedaloties orientēšanas spēlē Gimaraišas pilsētā. Mēs iepazināmies ar skolēniem no dažādām valstīm un kopā pētījām Portugāles tradīcijas, kultūrvēsturiskos un dabas objektus. Īpašas emocijas izraisīja portugāļu tautas dejas, kuras mēs dejojām kopā ar skolotājiem, kā arī pilsētas baznīcu zvanu skaņas, kas bija dzirdamas svētdienas pusdienlaikā, aicinot pilsētniekus uz svētku dievkalpojumiem. Šajā dienā mēs arī daudz fotografējām, jo pirmo reizi kāpām kalnos. Tādi dabas skati mums, Latvijas iedzīvotājiem, nav pierasti.
Pirmdiena sākās diezgan agri, jo devāmies vērot, kā notiek izglītības process. Pati skola un mācības tajā būtiski atšķiras no mums ierastās skolas. Skolas ēka ir sena, arī interjers ir ļoti vecs, bet rūpīgi saglabāts, savukārt aprīkojums ir moderns, skolēnu skaits klasēs ir neliels. Ļoti aizraujoši ir starpbrīži – skan mūzika, skolēni dejo kopdejas, ko ir iemācījušies deju pulciņos. Tas ļoti saliedē visas klases. Līdz šim ko tādu mēs bijām redzējušas tikai filmās. Oriģināli notiek arī skolas līdzpārvaldes vēlēšanas. Skolā darbojas vairākas skolēnu partijas, kas organizē īstu pirmsvēlēšanu kampaņu.
Šī diena bija ļoti produktīva, jo piedalījāmies nodarbībās un laboratorijas darbos ar inovatīvām mācīšanas un mācīšanās metodēm, veicām eksperimentus ķīmijā, fizikā, bioloģijā, elektronikā u.c. Neizpalika arī nodarbība portugāļu valodā, kurā apguvām dažas frāzes, ko varējām pielietot visās turpmākajās dienās.
Otrdien devāmies uz Porto, kur notika dažādas aktivitātes- matemātisko figūru un fizikas likumu pētīšana, iepazīšanās ar simetrijas mākslu. Tomēr nekas nelīdzinājās mirklim, ko pavadījām pie Atlantijas okeāna, kura melodiju un ainavu atcerēsimies vēl ilgi.
Trešdien iepazināmies ar dažādu valstu kultūru. Mēs arī vadījām darbnīcu un mācījām projekta dalībniekiem veidot puzurus, stāstījām par latviešu tradīcijām. Mums par izbrīnu, ārzemju skolēni to darīja pirmo reizi mūžā. Mūs priecēja, ka projekta dalībniekiem bija daudz jautājumu par Latviju. Šīs nodarbības bija labs sabiedrības integrācijas un kultūru mijiedarbības piemērs.
Pēcpusdienā mēs apmeklējām Inovāciju centru, kurā iepazināmies ar dabas pētnieku darbu un laboratorijas mūsdienīgo aprīkojumu, vērojām, kā notiek PET pudeļu pārstrāde, piedalījāmies robotikas nodarbībās.
Pēdējā darba dienā viesojāmies universitātē, kur mācījāmies datoriku un programmēšanu. Šajā dienā notika tikšanās ar pilsētas mēra vietnieci izglītības jomā, mēs diskutējām par Erasmus + projektu nozīmi un iespējām mūsdienās.
Vakarpusē bija kopvakariņas un sertifikātu pasniegšanas pasākums. Mēs mācījām viens otram savas valsts tradicionālās dejas, kas sākumā nebija viegli, jo vajadzēja “izkāpt no komforta zonas”, pārvarēt kautrīgumu un dejot kopā ar visiem. Šis vakars bija arī ļoti emocionāls, jo mēs atvadījāmies no saviem jaunajiem draugiem.
  Šī vizīte dalībniekos raisīja lielu sajūsmu, paplašināja zināšanas dabaszinātnēs un tehnoloģijās, veicināja komunikācijas prasmes, sniedza labu sabiedrības integrācijas un tolerances piemēru, deva iespēju pilnveidot arī angļu valodas prasmes, atbrīvoties no “valodu barjeras”.
Jaunumi

MŪSU ZIŅAS