Otrdiena, 2024.gada 23.aprīlis
Vārda dienu svin: Jurģis, Juris, Georgs

Navigācija

SKOLAS JAUNUMI

Projekta „Attīstāmies ar STEAM” (“Let’s improve with STEAM”) nodarbības Lietuvā
05.11.2019
Projekta Erasmus + programmas pamatdarbības Nr.2 (KA2) stratēģisko skolu sadarbības partnerības projekta “Attīstāmies ar STEAM” (identifikācijas nr.2018-01-TR01-K229-058823_2) ietvaros no 2019.gada 21.oktobra līdz 25.oktobrim notika apmācību seminārs Lietuvā.

Pasākums notika Lietuvas pilsētā Kauņa, Kauno Buitiniu Paslaugu ir Verslo Mokykla. Semināra nodarbībās piedalījās seši Daugavpils Saskaņas pamatskolas skolēni no 7.- 8. klasēm Kristers Zeļčs, Darīna Kļimenkova, Jekaterina Kaznačejeva, Juris Gura, Teona Bikovska, Veronika Krivogūza, skolēnus pavadīja un konsultēja projekta koordinatore Daugavpils Saskaņas pamatskolā Tatjana Revina, un matemātikas skolotāja Ludmila Uļinska. Līdz projekta nodarbības norisei skolēniem vajadzēja sagatavot matemātisko spēli pēc tēmas: “Maths Games and Apps”. Nodarbību laikā Lietuvā mūsu komanda prezentēja matemātisko spēli “Jūras kauja”, kuru visas komandas spēlēja ar aizrautību.

Pirmajā nodarbību dienā projekta dalībnieki iepazinās ar Lietuvas partneru izglītības iestādi un Kauņu kā 2022. gada Kultūras galvaspilsētu.

Nedēļas laikā piedalījāmies dažādās STEAM nodarbībās matemātikas jomā. Viesojāmies KTU Engineering licejā, strādājot grupās konstruējām un pētījām ģeometriskās figūras: tetraedru, ikosaedru, dodokaedru utt. Skolēniem un skolotājiem bija iespēja attīstīt savu loģisko domāšanu matemātikas un ķīmijas nodarbībās, apmeklējot Kauņas cietokšņa 7.fortu.

Lietuvas galvaspilsētā - Viļņā, tika apmeklēta robotikas skola, kur skolēni, strādājot starptautiskajās grupās, mēģināja pielietot savas inženierzinātņu spējas, konstruējot datorā debesskrāpi 3D formātā.

Nodarbībās tika integrēti dažādi mācību priekšmeti - matemātika, inženierzinātnē, informātika, ķīmija, māksla, mājturība un tehnoloģijas. Semināra dalībniekiem (gan skolēniem, gan skolotājiem) veidojas skaidrāka izpratne par starpdisciplinārajiem sakariem starp STEAM priekšmetiem. Tika iegūta pieredze un praktiskas idejas kā iedzīvināt šo pieeju ikdienas mācību darbā, matemātikas nodarbībās.

Visu nedēļu valdīja draudzīga un silta atmosfēra. Neformāla saskarsme un komunikācija starp jauniešiem, ir tik pat svarīga kā mācību process.


Jaunumi

MŪSU ZIŅAS