Pirmdiena, 2019.gada 16.septembris
Vārda dienu svin: Asja, Asnate, Dāgs

Navigācija

SKOLAS JAUNUMI

Projekta „Attīstāmies ar STEAM” (“Let’s improve with STEAM”) nodarbības Turcijā
19.02.2019
Daugavpils Saskaņas pamatskola no 2018. gada 1. novembra līdz 2020.gada 31. oktobrim realizē ES mūžizglītības Erasmus + programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA2) stratēģisko skolu sadarbības partnerību projektu “Attīstāmies ar STEAM” (“Let’s improve with STEAM”).
Projekta Erasmus + programmas pamatdarbības Nr.2 (KA2) stratēģisko skolu sadarbības partnerības projekta “Attīstāmies ar STEAM” (identifikācijas nr.2018-01-TR01-K229-058823_2 ) ietvaros no 2019.gada 4.februāra līdz 8.februārim notika apmācību nodarbības Turcijā. Projekta 1.nodarbība notika Turcijas pilsētā Mersinā Mimar Sinan pamatskolā. Semināra nodarbībās piedalījās pieci Daugavpils Saskaņas pamatskolas skolēni no 8.a klases Anastasija Vinogradova, Kevins Konopeckis, Sintija Krīviņa, Dāniels Leitāns, Rolands Miglāns, skolēnus pavadīja un konsultēja projekta koordinatore Daugavpils Saskaņas pamatskolā Tatjana Revina, angļu valodas skolotāja Natālija Karpenko un direktores vietniece izglītības jomā Dace Plociņa. Latvijas skolēni laipni tika uzņemti Turcijas skolēnu viesģimenēs, kur arī pavadīja brīvo laiku ārpus nodarbībām. Turcijas viesģimenēs tika uzņemti arī skolēni no Portugāles, Itālijas, Lietuvas. Līdz projekta 1.nodarbības norisei skolēniem vajadzēja sagatavot prezentāciju par savu valsti un skolu. Nodarbību laikā Turcijā visu valstu projekta komandas rādīja savas prezentācijas. Latvijas komandas prezentāciju projekta dalībnieki noskatījās ar lielu interesi, jo skolēni tajā parādīja gan ikdienas gaitas un nodarbības skolā, gan Latvijas skaistākās vietas un populārus cilvēkus, kuri ieinteresēja skatītājus. 
Pirmajā nodarbību dienā projekta dalībnieki iepazinās ar Turcijas partneru izglītības iestādi, Mersinas pilsētas vadību un izglītības pārvaldes vadītāju.
Turpmākajās trīs nodarbību dienās skolēni un skolotāji strādāja starptautiskajās grupās Turcijas pedagogu vadībā. Nodarbībās iepazinās ar robotikas konstruktoriem, veidojot dažādus robotu modeļus, būvēja celtnes un automašīnas, projektēja un konstruēja kafijas krūzi, kura paredzēta cilvēkiem ar redzes traucējumiem, pēc instrukcijas un dotajiem materiāliem tika izveidots robots, kurš veic noteiktas kustības un tika pagatavota elektroniskā atklātne.
Nodarbību laikā skolēni apguva dažādas praktisko mācību prasmes gan strādājot ar interneta resursiem, robotikas konstruktoriem, patstāvīgi konstruējot no piedāvātajiem materiāliem (stieplēm, slēdžiem, spuldzītēm, vadiem, kartona u.c.). Nodarbībās tika integrēti dažādi mācību priekšmeti- informātika, inženierzitāne, matemātika, fizika, ķīmija, māksla, mājturība un tehnoloģijas.
Nodarbības Turcijā sniedza skolēniem neatkārtojamu pieredzi nacionālo tradīciju iepazīšanā, savstarpējā komunikācijā ar citu valstu skolēniem un viņu ģimenēm. Nodarbībās, veicot uzdevumus, skolēniem tika dota iespēja strādāt dažāda vecuma grupās, kurās zinošākie varēja palīdzēt gan citiem bērniem, gan skolotājiem. Diskusijas, kuras radās skolniekiem sadarbojoties savā starpā un ar skolotāju, veidoja gaisotni, kurā skolēni mācās ne tikai no skolotāja, bet arī cits no cita.
Direktores vietniece izglītības jomā Dace Plociņa

Jaunumi

MŪSU ZIŅAS